Stylegent
Pada musim luruh yang lalu, semasa saya berjuang untuk membuat pelan percutian musim panas untuk keluarga saya, inspirasi berlari di rumah dalam bentuk anak lelaki saya lapan tahun, Luca. Luar biasa teruja tentang sekolah, dia berbual-bual tentang Cobra, Frog dan Fish-yoga yang dia akan belajar di kelas gimnasium. Ketika dia bersemangat dengan penuh semangat, saya tersentak dengan idea baru: bagaimana dengan cuti yoga?

Saya telah mengambil kelas yoga mingguan di gym tempatan saya selama beberapa tahun-dan membaca dengan minat tentang percutian hujung minggu dan yoga selama seminggu. Retreat akan memberikan keluarga kami peluang untuk menghabiskan masa bersama dan pergi jauh, jauh dari hiruk bandar yang bising yang mengelilingi kami sepanjang tahun.

Kami memutuskan untuk menghabiskan seminggu di Camp Yoga Sivananda Ashram di Val-Morin, Que., Perjalanan jam di utara Montreal. Terletak di Pergunungan Laurentian dan dikelilingi oleh pokok-pokok, ashram itu adalah keperibadian. Saya terkejut betapa cepatnya Luca dan anak perempuan saya berusia 12 tahun, Laura, mengambil tempat itu. Pada mulanya, saya dapat melihat mereka berusaha keras untuk tidak tertawa semasa sesi meditasi harian kami. Tetapi, apabila mereka melihat kumpulan mula berehat, mereka juga tersesat dalam pemikiran mereka sendiri.

Banyak kenikmatan suami saya Carlo, kami tidak terpaksa duduk dalam bentuk pretzel atau menyanyikan "om" sepanjang hari. Selain dari beberapa sesi wajib meditasi dan yoga, kita boleh melakukan sebanyak atau sedikit sebanyak yang kita suka. Penekanan, seperti kebanyakan ashrams, secara senyap-senyap meningkatkan kesihatan kita dan bukannya memberitakan kerohanian. Penghibur yoga menunjukkan bukti perubatan yang memperlihatkan regimen harian yoga yang meningkatkan kekuatan, keseimbangan dan ketahanan, menurunkan tekanan darah dan meningkatkan fleksibiliti.

Para tetamu kami adalah campuran yang banyak: perseorangan, pasangan dan keluarga. Ada yang belajar yoga secara meluas; yang lain, dalam keluarga kami, adalah orang baru. Pilihan penginapan termasuk tempat perkemahan, bilik asrama berkongsi dengan bilik mandi komunal, suite peribadi dan kabin kayu kecil. Kami memilih suite kami sendiri. Ia jarang dilengkapi dengan dua set katil ranjang tetapi kami mempunyai bilik mandi untuk diri kita sendiri. Kos, termasuk makanan dan aktiviti, adalah $ 70 sehari bagi setiap orang dewasa dan $ 35 setiap kanak-kanak sehari, yang boleh anda harapkan untuk membayar di kebanyakan retret Amerika Utara. Kami tidak pernah bosan atau ingin lebih banyak aktiviti kerana kami mempunyai pilihan untuk menambah kano, berbasikal gunung dan memanjat batu ke tambang yogic kami. (Skating ski dan lintas negara boleh didapati pada musim sejuk.) Mereka yang memilih kurang struktur bebas untuk berenang di kolam jernih, pergi untuk penemuan berjalan atau membaca. Sekali lagi, kebanyakan berundur berorientasikan keluarga menawarkan aktiviti yang sama.

Satu-satunya kelemahan untuk percutian kami ialah makanan. Jangan salah saya: makanan vegetarian dua kali kami (sarapan lewat lewat pada jam 10 pagi dan makan malam yang berlimpah pada 6 petang) sangat lazat, kami hampir tidak merindui daging. Hampir. Pada malam terakhir kami menginap, keinginan mendapat lebih baik daripada kami dan kami pergi ke tempat pizza tempatan beberapa kilometer di jalan. Sifar sandwic potong dan bir akar di sekeliling, sila. Kami memandu kembali ke ashram, tummies penuh, dan tiada siapa yang lebih bijak.

Pelanggaran karnivor walaupun, seluruh keluarga saya bersetuju bahawa anda tidak akan menemui percutian yang lebih santai. Pasti, anda boleh berehat dengan pina colada di resort, tetapi kemungkinan kembali hari pertama anda di tempat kerja akan membuat anda kembali lagi. Percutian yoga mengajar anda bagaimana untuk menguruskan tekanan dan mengekalkannya. Kepada saya, itu bernilai lebih daripada semua minuman payung di Caribbean.

Diadaptasi dari artikel yang muncul dalam majalah MoneySense (www.moneysense.ca).

Destinasi: bersantai

Rancang pengunduran anda dengan menyemak senarai di bawah atau log masuk ke laman web Jurnal Yoga (www.yogajournal.com) dan klik Perjalanan.

Lima eyeshadows terbaik, mascaras terbaik, eyeliners terbaik

Kuku kuku terbaik untuk manicure